fredag 4 mars 2011

Njuter av livet

Har hittills haft en riktigt bra vecka. Var ju på den helt underbara författar-/bloggträffen i förrgår, och det var så inspirerande och kul. Igår kom syster med familj på besök och ska stanna hela helgen. Syster och jag satt i soffan och drack vitt vin och pratade massor om livets svårigheter och roligheter medan barnen roade sig själva. På kvällen mat, goda ostar och mer vin. Underbart! Uppsatsen blir verkligen lidande, men å andra sidan så känner jag ingen lust eller motivation att ta tag i den heller av olika anledningar. Jag skjuter allt framför mig ett tag till.

Idag får vi se vad dagen erbjuder. Eventuellt åker vi till Tom Tits med barnen, eller så blir det något annat. Vi ser verkligen till att njuta av god mat och gott vin när vi träffas, och det är riktigt trevligt. Livet har lärt oss att man ska njuta till fullo varje dag för man vet aldrig när livet krumbuktar sig och helt plötsligt erbjuder något helt annat än det man tänkt sig från början.

Just nu sitter jag här i soffan och lyssnar på sonen som leker och diskuterar bilar med sin kusin (som är 4 år äldre). Syster med sambo och deras två äldsta söner ligger och sover ännu. Lugnt och skönt och jag tror bestämt att jag ska ta en kopp kaffe snart.

9 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Då önskar jag er en riktigt härlig helg.

Annika sa...

Att njuta av livet tycker jag är bland det viktigaste som finns - kanske till och med det viktigaste...
Trevlig helg, Nina!
Kram

Ninas skrivarlya sa...

Åsa och Annika: Tack detsamma till er båda. :)

Ebba Range sa...

Skönt att ni kan ta tillvara stunderna tillsammans i nuet:-)

Maria E. sa...

Det är bara att passa på, Nina:). Att kunna njuta helt och fullt i nuet är en gåva. Sådant här blir jag glad när jag läser!
Kram

Cattis sa...

Vad skönt att både du och jag njuter av livet och tar nya tag med uppsatsen nästa vecka. På måndag då eller? Deal??

Ha en skön helg, det ska jag ha.

kramkram

nillas liv på pinnen sa...

Då är du laddad nu, får man förmoda, när det snart blir måndag! Eller inte eftersom övergången brukar vara lite väl abrupt.

Anneli Stålberg sa...

Jag önskar jag kunnat vara med på den bloggdejten. :)
Hoppas att helgen har varit riktigt skön och avkopplande.

www.malinrocaahlgren.com sa...

Ja det var riktigt kul att ses. Lite kort bara.