tisdag 22 mars 2011

Jamen godmorgon!

Eller snarare god förmiddag. Sitter med morgonens första kaffekopp och bara undrar hur jag ska stå ut med den här dagen. Trött så inibombens är jag, och huvudvärk har jag. Har haft en riktig dipp idag i sorgen och har gråtit massor. Framför allt för pappa. Idag kände jag av honom, han kom på besök och jag pratade med honom en stund. Nu känns det bättre, men allt runtomkring gör att sorgen blir så mycket jobbigare. Nu väntar jag på att mäklaren ska ringa för att berätta om hur det har gått med visningen i söndags och igår. Hoppas det går vägen.

Nu ska jag försöka mobilisera kraft att ta itu med att läsa en bok om postmodernism och samhällsforskning. Så spännande så man hamnar i koma. Särskilt upplyftande är det ju att läsa förorden av författaren: "Jag har ibland ångrat att jag gick med på att producera denna text, eftersom det är svårt att få grepp om postmodernistiska idéer och använda dem på samhällsforskningens område." Jag menar, om han tycker det är svårt, som ändå är forskare och "proffs" inom det här området, vad ska då JAG som student tycka? Maj gadd! Dessutom ska jag jämföra tre författares texter och skriva 5-6 sidor om skiten... Inspirerande? NEJ! Jag har ångest, riktig ångest över detta. Jag fattar ingenting och så ska jag skriva 5 sidor om något jag inte begriper ett skit av. Den ekvationen rimmar illa för mig. Få se hur det går.

Tror jag tar och skriver lite på deckaren för att värma upp hjärnan lite.

4 kommentarer:

Cattis sa...

godmorgon vännen. Jag har det oxå segt med skolvärldens tankar. Halsont och huvudvärk, underlättare inte tänkandet precis.

Lycka till och kramkram

Ninas skrivarlya sa...

Usch vad vi är krassliga du och jag. Krya på oss och så ska vi hoppas att skolarbetet går bra sedan när vi piggat på oss igen. :)

Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Låter som att det är författare du ska vara! Och inte så mycket annat.

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att hjärnan blev varm och medgörlig :)
Kram!