måndag 7 mars 2011

Helgen

Vi hade en riktigt härlig helg tillsammans med syster och hennes familj, plus en gemensam vän till oss alla (makens barndomsvän). Vi drack en massa gott vin, bubbel, åt god mat, pratade, skrattade, spelade kort, softade i soffan framför en film och bara njöt. På lördagen åkte vi till HeronCity (ett stort köpcentra) där de har en bowlinghall och en spelhall. Först bowlade vi (som synes på bilden ovan), och sedan spelade barnen en timme. Efter det gick vi och fikade lite innan vi gick tillbaka till spelhallen och barnen fick spela medan syster, jag och vännen gick till en pub (som låg bredvid bowlinghallen/spelhallen) och tog varsin cider (och öl till vännen).

Gårdagen spenderade syster, jag och de äldsta barnen i mammas lägenhet. En mäklare skulle komma dit för att titta på den, men han kom aldrig! När hon ringde honom så visade det sig att han glömt att han skulle komma! Det låter inte så jätteseriöst att glömma ett sådant uppdrag, så idag skulle hon skicka meddelande till honom att han inte behöver göra sig det omaket att komma mer. Inte de direkta orden kanske, men den andemeningen...

Det var verkligen skönt att ha en lugn och härlig helg och dessutom ha en bloggfri helg. Visst har jag tänkt på att uppdatera bloggen för er skull, men jag var för lat. Haha! :)

Nu ska jag försöka hitta någon slags motivation att ta itu med skolarbetet som väntar. Usch och fy.

Har dessutom dragit på mig århundradets nackspärr. Aj!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Välkommen tillbaka då:)

Ebba Range sa...

Inte bra med spärr i nacken, bättre på bowlingbanan:-)
Hoppas du finner inspiration till pluggandet:-) /kram