tisdag 15 mars 2011

En annan vändning i manusets knipa

Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra med den där knipan jag talade om i förra inlägget. Men imorse kom jag på det. Jag skriver ju för sjutton gubbar ett fantasymanus, då är jag fri att använda fantasin. Sagt och gjort, så kom jag på att karaktärerna ska använda sig av ett djur som ska vara "kurir", och det djuret beger sig till det goda folket för att få hjälp att få karaktärerna befriade. :)

Vad härligt det är när knuten löses upp sådär, en knut som har varit hårt knuten i 1,5 år har nu hittat andra vägar att lösas upp. Härligt!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Härligt, way to go!

Agneta sa...

Nu blev jag inspirerad till att stanna hemma och skriva. Undrar om min chef tycker det är okej tro...?

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt när en sådan knut löser sig.

Ebba Range sa...

Åh - så glad jag blir att du löste det utan att behöva ta bort scenen. Bra gjort:-)