fredag 11 november 2011

Vårdcentralen

Jahopp, ytterligare ett besök på vårdcentralen (vc) idag. Tog lite prover för sköldkörteln och får väl svar nästa vecka om medicinen ska ändras eller inte. Det värsta är att jag är svårstucken, så den stackars stressade sköterskan fick sticka 4 ggr innan hon fick något blod ur mig. Inte så kul, men jag börjar vänja mig. Värst var när de skulle göra en lungundersökning på mig på Södersjukhuset och de skulle sätta en kanyl. Det krävdes 8 stick och 2 überstressade sköterskor innan de fick kanylen på plats... Det var inte kul. Jag såg ut som en nåldyna och ont gjorde det. Nåja, den kom på plats till slut. :)

Så fick jag träffa doktorn och fick ett sjukintyg för nästa vecka. Orkar inte jobba riktigt än... Puh!

Få se om jag kan skriva lite idag.

Hey, det är ju FREDAG idag! Woohooo!

2 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Hu, vad jobbigt att vara så svårtstucken! Hos brukar blodet flöda! ;)

Hoppas du får en fin fredag nu och får koppla av lite!

Nu skriver jag lite om dig på min blogg och tackar för awarden! :)

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Ja det är inget kul alls. Huga.

Tack så mycket, önskar dig detsamma. Ska rusa till din blogg nu! ;)