lördag 26 november 2011

Adventspyssel


Idag blir det lite städning och adventspyntande. Städandet ser jag inte fram emot, men pyntandet är desto roligare. Tycker jag. Och sonen. Maken är aningens mer reserverad mot detta, men låter mig hållas. Tack och lov.

Kanske jag till och med ska baka en jättegod saffranskrans på bakpulver som jag gör till advent. Mumma. Få se vad jag hinner med idag. Nu ska vi bara vänta på att maken vaknat så kan vi sätta igång med städandet. Fram till dess tror jag att jag slappar i soffan en stund till.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hoppas det blir fint:)

Hanna Lans sa...

Lägg upp ett recept är du snäll! Själv bakade jag något himmelskt gott igår, men det krävdes jäst. Bakpulverrepect emottages tacksamt!

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Det blir det. :) Riktigt mysigt.

Hanna: Jag lägger upp det imorgon tillsammans med en bild. Ska baka imorgon istället, orkade inte idag efter allt städande. ;)