tisdag 8 november 2011

Sleepless in Stockholm

Här ligger jag och hostar och väntar på att hostmedicinen ska börja "ta" så jag kan få sova nån timme till... Har blivit förpassad till soffan så jag inte håller maken vaken med mitt ständiga hostande.

Var till vårdcentralen idag och doktorn där sade att jag fått en lunginflammation! Maj gad! Så nu blir det vila minst 1 v + antibiotika.

En sak kan jag säga: lunginflammation önskar jag inte ens min värste ovän... Nuff said.

Nu ska jag se om det går att sova ett par timmar till innan maken ska firas med frulle på sängen.

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Men oj, krya på dig!!!

Ninas skrivarlya sa...

Tack Åsa! :)

Hanna Lans sa...

De pratade om detta på radion igår, att det är väldigt många med lunginflammation just nu. Undras varför, är det inte egentligen ett vanligt flrkylningsvirus som sätter sig "fel"?

Krya på dig!!

Emmelie sa...

Stackare, krya på dig!

Ninas skrivarlya sa...

Hanna: Tack! Jag har också hört att det är flera som haft lunginflammation. 2 st i min dotters klass! (hon går i nian...) Det är en bakterie som orsakar de flesta lunginfl. så det är väl något som sprids just nu...

Emmelie: Tack så mycket.