fredag 18 november 2011

Början igen...

Jag skrev igår om att jag är missnöjd med hur manuset börjar, och jag fick så många bra tips och förslag från er som jag tagit till mig. Tack till er alla fina bloggläsare! Igår satt jag och utvecklade just den scenen som jag inte tyckte höll ordentligt. Den är inte jättebra ännu, så jag ska se om jag kan utveckla den lite till innan jag blir nöjd.

Idag ska jag gå igenom det sista och pilla med småsaker så det blir snyggt. Till exempel så måste jag kolla så alla kapitelnummer stämmer ordentligt eftersom jag stökat om kapitel och tagit bort kapitel. Nu börjar det närma sig inskick. Förmodligen kan jag skicka in i början på nästa vecka! Woohooo!

4 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Wow, vad kul! Tjohooo, för att du kommit så långt!!!

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Ja verkligen. Det är nära nu! Jiihaaa!! :)

Lovable sa...

Fy fasiken vad härligt när det flyter! I stunder av writers block (varje dag) brukar jag se mig själv på en balkong med utsikt över Medelhavet, sippande på något exotiskt för att fira att den hög av böcker som jag har bredvid mig, faktiskt är mina egna. Betänkt detta, så ska jag bjuda dig på en san miguel, pina colada, 43 con coca-cola eller något annat mer sofistiskerat, när du knackar på dörren, redo att visa din bokhög!

Ninas skrivarlya sa...

Lovable: Åh vilken underbar syn jag fick framför mig nu! Jag tar gärna en piña colada, tack. Och jag lovar att du ska få ett signerat ex av alla mina böcker. ;) Tusen tack för den boosten, jag behövde det.