måndag 14 november 2011

Minus 5 000 ord...

Lien gick varm igår, och det resulterade i ytterligare 5 161 ord som försvann. Allt för att göra manuset luftigare och bättre att läsa och det tycker jag att jag börjar uppnå nu. Nu ska jag göra en uppläsning av manuset för mig själv och göra några sista korrigeringar. Få se hur det går. Det blir konstigt att prova att läsa manuset högt, det har jag aldrig gjort förut. Det ska bli en ny och spännande erfarenhet för mig och det är väl som man säger: varje dag lär man sig något nytt. Förhoppningsvis hör jag om dialogerna håller och om det är dåligt flyt i det övriga.

Spännande var ordet, sade Bull...

3 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Spännande var ordet, sa Maria;). Jag gillar att stryka. Ta bort lite här och lite där och se om det blir bättre eller sämre. Däremot gillar jag inte när fem sidor bara försvinner, som det gjorde nu på morgonen. Grrr!
Läsa högt är skitbra. Det låter sällan likadant i huvudet som när man hör det uttalas.
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Vad du kämpar på - härligt! På journalisthögskolan var det ett himla tjat om att de allra flesta artiklar vinner ytterligare på att kortas lite till... Det ligger faktiskt en hel del i det.

Jag har också strukit en hel del idag - men kläder! ;)

Ninas skrivarlya sa...

Maria: nej jag märkte att det lät helt annorlunda att läsa upp manuset. En del fick jag ändra direkt eftersom det lät konstigt när jag läste det. Hoppas det blir till det bättre bara. :)
Kram!

Joanna: Ja vi får hoppas att det blir bättre när jag kapar så mycket. :) Duktig du är som stryker så mycket annat.