fredag 11 november 2011

Plus 1249 ord

Har skrivit klart en härlig scen med mycket kärlek... ;) 1249 ord idag. Nu ska den stora redigeringslien börja göra sitt. Jag ska göra en sista redigering i helgen, och nästa vecka ska jag börja läsa manuset högt för mig själv innan det är dags att låta manuset pröva sina vingar för sista gången. Vi får väl se hur många ord jag tar bort, men jag har i alla fall sett ett stycke som jag kommer ta bort. Just nu ligger manuset på 93 376 ord och 515 803 tecken (inkl blanksteg). Få se var jag landar när det är klart.

Nu är det dags för lien. Svisch, svosch...

9 kommentarer:

Anonym sa...

"En scen med mycket kärlek ..." Jag vill läsa! :-)Krya på dig nu. Du är så duktig som ändå skriver lite varje dag fast du inte känner dig okej. Ett skrivet ord är bättre än inget skrivet alls! Ha nu en trevlig helg!

Joanna Björkqvist sa...

Jag brukar använda macheten! ;)

Lycka till med det svåra kapandet! :)

Maria Engelwinge sa...

Swisch swosch *ler*
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Jag är tvärtom, måste lägga till istället för att dra ifrån:)

Ninas skrivarlya sa...

Helena: Förhoppningsvis får du läsa så småningom. ;) Ha en toppenhelg du med! :)

Joanna: Macheten funkar också. ;)

Maria: ;)
Kram!

Åsa: Vad som helst som funkar är ju bra. :)

Kati sa...

Vad duktigt, jag brukar aldrig kunna skriva alls när jag är sjuk. Hoppas du börjar bli bättre nu...?
jag läste en kul kommentar i en bok om skrivande: att författare faller under två kategorier: taker outters eller putter inners :D de första skriver voluminösa första utkast och får sedan gå fram med lien och kapa stora delar av det eftersom det inte hör hemma i det slutliga utkastet. de senare skriver lite tunnare utkast och får sedan fylla på med information och detaljer för att berättelsen ska bli komplett. Jag tror alla gör både och, det hör ju till redigeringens karaktär, men det intressanta är vilket drag som dominerar. Jag tror jag tillhör de senare. :D

Ninas skrivarlya sa...

Katarina: Jag är definitivt en taker outter! I det allra första utkastet av manuset låg jag på 132 000 ord! Nu är jag nere i 93 000. ;) Det är ganska bra kapat tycker jag. ;)

Malin Roca Ahlgren sa...

dutti tjej

Emmelie sa...

Härligt! Lycka till med kapandet!