tisdag 22 november 2011

Snurrig i huvudet

De senaste nätterna har jag haft jättesvårt att sova. Eller snarare somna, inte sova för när jag väl somnar, då sover jag. Det är just det där med att somna. Jag ligger och funderar på en massa olika saker och hjärnan kan inte koppla av, utan jag måste ligga och fundera, vända och vrida på saker och det gör att jag inte kan slappna av och somna.

Vad är det då som rör sig i mitt huvud? Tja, jag funderar mycket över mina yrkesval och mina drömmar, både realistiska och icke-realistiska. Jag har flera saker jag vill göra, eftersom livet är kort, och den hårda skolan har lärt mig att jag ska ta vara på varje minut och leva livet fullt ut. Jag vet inte vad jag vill ännu, om jag ska våga ta steget ut och följa mina drömmar... En annan sak som rör till det i huvudet är att jag vill flytta från Stockholm. Både min man och jag är ganska mätta på Stockholm just nu och har egentligen varit det i flera år, men eftersom jag har ett barn varannan vecka så blir det svårt att bara bryta upp och gå vidare. En annan tanke är att bo ett år utomlands, men då är frågan vad jag ska jobba med under det året...?

Ja mycket tankar är det just nu och jag hoppas jag får somna lite snabbare ikväll. Det är nog dags att börja krypa i säng nu om jag ska hinna sova några timmar innan det är dags att gå upp till jobbet.
Det är många vägval i livet att fundera på just nu ...

5 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag hoppas att du får sova gott och att du kan hitta rätt väg för dig och din familj. Samtidigt är det skönt att ha så många drömmar och val här i livet :)
Kram!

Kati sa...

Känner så väl igen känslan och sömnproblemen med... Förstår att det måste vara svårt när det är barn med i bilden. Kanske är det bara en släng av höstdepression? I alla fall brukar jag vilja "bort" när hösten kommer och man vet vad man har framför sig. hur som helst hoppas jag det löser sig. :)

Cattis sa...

känner igen dedära tankarna. Hoppas det hjälpte lite att skriva ner dem. Jag hade satsat på ett år utomlands ;)

kramkram

Lovable sa...

Så himla skönt att höra att någon annan tycks lida av samma sak som jag; för mycket idéer och tankar i huvudet. Gratulerar dig till att du lyssnar till alla dina drömmar i alla fall- även om de är sömntjuvar!

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Ja drömmar måste man ha, annars tappar man allt. Vi får väl se vad tankarna leder till i slutändan...
Kram

Katarina: Jag tror inte det är höstdepp eftersom jag tänkt på det här länge nu, men det kanske blir starkare under hösten då det är mörkt och trist och man längtar efter annat. :)

Cattis: Jag vill utomlands, men kan inte vara borta från min dotter ett helt år... :(
Kram!

Lovable: Ja, de stjäl mycket sömn från mig nu, men det är ändå ok tycker jag. Jag måste ju hinna fundera i lugn och ro, och det bästa tillfället är ju strax innan man ska somna. :D