tisdag 15 november 2011

På bättringsvägen

Det här med lunginflammation var inte riktigt min grej om man säger så. Jag har inte varit så här sjuk sedan ... nä, ja har nog aldrig varit så här sjuk. Hostan, smärtan i lungorna, andnöden, febern, matledan, huvudvärken, smärtan i musklerna när jag hostar... Nä. I don't do lunginflammation.

Men nu är penicillinkuren över, hostan är mycket bättre, febern borta och smärtan borta. Nu är det bara orken som fattas. Jag blir fortfarande helt slut av mista lilla grej. Att duscha, torka sig, klä på sig och sedan gå upp för trappan från källaren är lite för mycket. Jag måste pusta ut på soffan ett tag sedan, och det känns frustrerande.

Men jag tar en dag i taget och varje dag blir jag bättre. I helgen ska vi åka till min syster och det ska bli jätteskönt att få komma bort lite. Se lite annat än de här fyra väggarna... Jag kan dem nu.

Nu: lite fika. Because I'm worth it.

6 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det låter jobbigt som tusan. Skönt att det verkar ha vänt.

Joanna Björkqvist sa...

Skönt att du är väg att bli bra i alla fall! Ta dubbel fika! :)

Anonym sa...

Vad härligt att du mår bättre. Klart du ska fika nu. Ha en bra kväll! :-)

Tina sa...

Ta det lugnt! Att hämta sig från lunginflammation tar lång tid. Var rädd om dig!

Kati sa...

Hoppas du blir bra igen snart. Sköt om dig :)

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Ja det är jätteskönt. Trodde inte den dagen skulle komma... ;)

Joanna: Det var ingen dum idé med dubbel fika. Hihi. ;)

Helena: Tack, det har jag. Ha en fin kväll du med. :)

Tina: Du ska bara veta vad duktig jag är på att ta det lugnt nu. Så här duktig har jag aldrig varit förr. :)

Katarina: Tack så mycket, jag är på god väg. :)