måndag 14 november 2011

Musen som röt


Vi är anslutna till NIX för att slippa försäljning via telefon, men tyvärr slipper man inte undan dessa förbenade telemarketingföretag som ringer i tid och otid. Ofta på kvällar. Och helger. Vi vägrar att svara i telefon när vi ser att det är ett telefonnummer vi inte känner igen eftersom vi blir så less på den här skiten. Ofta när man svarar så läggs luren på, så det känns ofta meningslöst att lyfta på luren. Av den anledningen svarar vi inte längre, vi googlar numret och ser att det är telemarketingföretag och lägger in numret i telefonen som "Reklam" och låter det ringa.

Men! Idag var det ett telefonnummer som ringde flera ggr under dagen, inget konstigt med det, jag lät det bara vara som vanligt. Men när de sedan ringer 5 ggr på mindre än 10 minuter på kvällen när sonen lagt sig för att sova, då lackar jag ur och svarar. Jag fräser åt vederbörande att lägga in i deras listor att jag aldrig vill bli uppringd mer av dem, och att jag tycker det är oförskämt av dem att ringa på kvällen när jag har barn som försöker sova. Han ber om ursäkt och förbannad säger jag hejdå och lägger på luren.

Jag pumpade av adrenalin ett bra tag efteråt, för jag är inte den som fräser ifrån, tvärtom. Men idag var måttet rågat. Jag veeeet att han bara gör sitt jobb, men jag vill inte bli störd av dessa förb*nnade telemarketingh*lveten! Särskilt inte på kvällstid eller på helgerna. Usch! Går det inte att få bort detta ofog?! Pretty please?!

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror att du just själv kom på metoden! ;)
De kommer nog inte ringa någon mer gång, liksom.

Kati sa...

hehe, bara du inte svarar så när Förlaget ringer... ;)

Anneli Stålberg sa...

Ja, fy vad det är jobbigt med alla dessa telefonförsäljare. Man blir ju bara irriterad.
Kram!

Ebba Range sa...

Tänk om det ändå varit den eftertraktade förläggaren:-)
Kram (hoppas du sover gott så här dags - utan hosta helst)

Maria Engelwinge sa...

Jag kom undan det när jag skaffade hemligt telefonnummer. Då är man osynlig i deras listor men det är drastiskt, jag vet.
Bara du svarar när jag ringer i morgon från skyddat nummer sådär vid sju på kvällen, då hade jag nämligen tänkt slå en signal:).
Pussar!!!

Andra intryck sa...

Bra rytet!

Ninas skrivarlya sa...

Nilla: Hehe, inte det här företaget i alla fall. Sen finns det ju så många fler...

Katarina: Usch ja. Fast jag lämnar bara mitt mobilnummer till dem så jag få väl låta trevlig när jag svarar i mobilen i alla fall... ;)

Anneli: Otroligt irriterad! Och de ger sig aldrig heller...
Kram

Ebba: In my dreams... ;) tack jag sov jättegott.
Kram

Maria: Ska hålla utkik! ;) Puss

Andra intryck: tack! :)