fredag 10 juni 2011

Sommarläsning


Nu när jag är (i det närmaste) klar med min lärarutbildning så ska jag ägna sommaren åt nöjesläsning. Lite tid kommer jag att ägna åt uppsatsen också så jag håller den "levande" under sommaren, men annars blir det ren nöjesläsning för hela slanten. Jag sitter på adlibris och klickar på en massa böcker, och redan nu är jag uppe i ca 1500 kr! *gulp* Men det ska bli så skönt att ta sig tid att läsa lite, även om lille sonen är hemma med mig på dagarna. Jag läser ju inte hela dagen, och han kan ju faktiskt roa sig själv rätt bra i långa perioder. DÅ ska jag slänga mig på en dyna i solen och läsa. Ahhh... ser fram emot det. SÅ mycket!

4 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Visst är det något speciellt med att läsa på sommaren? Det finns inget bättre än att vara på landet, sitta i skuggan och läsa om mysiga mord som utspelar sig i samma miljö man själv befinner sig i. Mysiga mord låter hemskt, men du förstår hur jag menar;).
Kram!

Hanna sa...

Har du några tips att dela med dig av?

Ebba Range sa...

Förr läste jag bara på solsängen under parasollet - på en ö i medelhavet. Många travar böcker blev det.
Nu läser jag i sovsängen istället:-)
Ska bli härligt att höra dina omdömen senare ...
Kram

Ninas skrivarlya sa...

Maria: Ja verkligen! Sommar och läsning hör liksom ihop. Förr läste jag aldrig deckare, utom på sommaren. Sommar och deckare hör liksom ihop på något sätt. ;) Nu läser jag deckare året om.
Kram

Hanna: Jag ska lägga upp en lista på det jag har beställt. :)

Ebba: Sovsängen går precis lika bra som solsängen. :D
Kram