fredag 10 juni 2011

Puh vad varmt det är! Jag ska inte klaga, för jag tycker om värme! Jag njuter verkligen av sol och temperaturer runt 25 grader. Helst ska man ha en pool klar och solsängen färdigmålad också... Hrrm... Poolen vi hade förra året gick sönder (vi har uppblåsbar) så vi ska köpa en ny i år. Det är så underbart lyxigt att hoppa ner i poolen och bada när det är varmt ute istället för att ligga på en strand med skrikiga, bråkiga barn runt om som skvätter sand, sparkar boll och dräller glass på en. Nej nu var jag orättvis. Jag tycker om att ligga på stranden också, men det är faktiskt lyxigt med en egen liten plaskdamm.

Var en sväng till Farsta idag för att prata med banken om att avsluta mammas konton. Självklart så måste en massa papper fyllas i och jag måste ha en fullmakt från min syster först innan vi kan avsluta kontona. Jahapp. Bara att fylla i då...

Ikväll ska vi åka till makens kusin och hälsa på. De kom hem från Kina förra veckan efter att ha varit där och hämtat hem sitt andra barn. De har en tjej på 5 år sedan tidigare (också adopterad från Kina), och nu fick de en pojke på 2 år. Ska bli så spännande. Har sett kort på honom och han är så söt.

Nu: kaffe och vila innan dagishämtning.

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Mycket papper blir´e:-(

Du får blumsa i poolen endera dagen och svalka dig lite.

Så du ligger i solen alldeles frivilligt? Jag ligger i skuggan - har ju ingen pool:-)
Kram

Ninas skrivarlya sa...

Ebba: Mja, en stund ligger jag frivilligt i alla fall. Jag klarar inte av att ligga FÖR länge längre.

Längtar efter poolen nu... Det är ju så varmt ute.

Kram