fredag 17 juni 2011

Skoproblem


Åkte en sväng till Farsta för att inhandla ett par gympaskor. Tänkte jag. Jag upptäckte igår att jag faktiskt inte hade några, för jag slängde mina gamla förra året och har inte köpt några nya. Jag var ute på en powerwalk igår med pappas gamla stavar som han lämnat här någon gång för hundra år sedan, och hittade inga skor att gå i. Fick gå med mina converse då. Inte optimalt, men vad göra?

Det verkade så bra i reklamen; 20-50% rea. Hurra! Tänkte jag och gick in. Hittade lite rea-skor, men ingen som:
1. Såg bra ut
2. Fanns i min storlek (det fanns skor i stl 35-36 eller 42, inget däremellan...)

Tittade lite på de skor som inte var på rea och insåg att min magra plånbok skulle självdö om jag ens kom på tanken att köpa ett par skor för flera tusen. Herregud, jag ska ju bara använda dem att promenera i, inte bestiga berg eller åka till månen med. Jeezus, finns det verkligen ingen gräns för vad folk betalar för ett par joggingskor?! Eller är jag snål? I don't know...

Summa summarum: inga skor. Buhuu. Får väl ta en tripp till stan och kolla om det finns mer urval av storlekar där.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Mina är hundra år och jag måste köpa nya... men flera tusen var väl en överdrift (skriver jag nervöst)?

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Jag såg skor som kostade 1700-1800 kr, och sedan slutade jag kolla. Det finns ju skor som kostar runt tusenlappen, men till och med det tycker jag är för dyrt. Jag hänger visst inte med, det är nog så mycket det kostar med bra skor... *suck*