onsdag 8 juni 2011

Ny vända till förlag?!

Satt igår och petade lite i "Prövningar", och ska nog försöka redigera lite till idag (om den förbenade huvudvärken vill ge med sig någon gång). Jag har jättesvårt att släppa manuset och gå vidare. Jag vill så gärna få ut det, och har några förlag till på lut som jag inte skickat till ännu som jag tänker att de kanske också ska få chansen att refusera det. (Hihi. Positivt tänkande där...) Nå, vi får se hur det blir. Jag har mailat ett förlag i alla fall för att kolla intresse, och ska se om jag kan maila ett par andra också.

Jag har svårt att förlora hoppet om manuset, och vill inte släppa det riktigt än. När alla tänkbara förlag refuserat det, kan jag släppa taget. Men inte förrän då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart du inte ska. Jag håller på dej! Hejja.

Ebba Range sa...

Med positvit tänkande har många kommit hur långt som helst - även du KOMMER att göra det:-)
Tills dess får du emotta en KRAM-Utmärkelse som du kan hämta hos mig.
STOR KRAM

Annelie sa...

Lycka till, hoppas du får napp!

Katarina sa...

Jag skulle vilja ställa två frågor jag undrat över och som jag int evet vem jag ska fråga om:
1. Har man RÅD att skicka sina manus till lektörer flera vändor? jag har fått intrycket att det kostar ganska mycket... Jag känner att det skulle kunna vara värdefullt men jag är inte säker på att jag kan tillåta mig det... iallafall inte som min ekonomi ser ut nu... Är de kanske inte så dyra som jag tror? Hur mycket kostar det i runda slängar?
2. Har du någon aning om man kan skicka samma manus till samma förlag igen ifall man tidigare blivit refurerad med ett vanligt standardbrev? Eller är det ett big No-no? Jag har arbetat jättemycket på att förbättra mitt första manus och ändrat större delen av handlingen, samt bytt titel och jag undrar om de där jag skickade till första vändan bara är att glömma nu? Är jag redan körd på förhand?