fredag 10 juni 2011

Myskväll

Har varit och träffat makens kusin med familj, och det var riktigt trevligt. Som jag skrev tidigare så har de varit i Kina och hämtat hem sitt andra barn; en son. Han är jättesöt, charmig och glad. Han är två år och kunde inte gå när de hämtade honom, men nu kan han gå lite stappligt. Han har redan lärt sig några ord på svenska ( de kom hem förra veckan), men talar ingen kinesiska. Han har läpp- och gomspalt och har blivit opererad där, men behöver nog någon extra op här i Sverige.

Huvudsaken att han är frisk för övrigt och storasyster på 6 år (nyss fyllda), är stolt och beskyddande mot sin bror. Så gulligt.

Det är ju inte utan att man bli lite sugen på en till, men det är lite för sent för mig nu... :( Dessutom har jag blivit lite bekväm så tanken på en spädis igen känns inte så lockande. Jag får njuta av andras småbarn istället.

Nu sitter jag och njuter av ett glas rosé i hettan inomhus och funderar på att lägga mig. Är verkligen astrött...

3 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Hejsan!
Fördelen med att låna barn är att man kan lämna dem tillbaka när de blir griniga.
Mina tre småttingar kan bli förjäkliga ibland, men all kärlek jag känner är vård varenda trotsdag.
Ha det gott

Anneli Stålberg sa...

Det låter riktigt mysig!
Kram!

Ninas skrivarlya sa...

razaha: Hej och välkommen till min blogg. Har nog inte sett dig här förut tror jag... :)
Jo, jag förstår precis hur du menar med trotsiga barn. Min son kan vara riktigt apjobbig ibland, men när man ser honom sova så är han ju det sötaste som finns! ;)

Anneli: Det var jättemysigt! :)
Kram