tisdag 7 juni 2011

Frun är back in town

Vilken underbar vecka vi har haft i Dalarna/Jämtland! Vi var där med hela familjen, makens kompis, syster med familj och katt och systers sambos föräldrar med hund. 12 pers och 2 djur. Tur att huset är stort!

Vi har haft det så enormt skönt där, trots att vädergudarna bestämde att det skulle blåsa iskalla vindar och dessutom hade vi minusgrader på natten mellan lördag och söndag! Hu! Men på dagen var det helt ok om man satt i lä. Då var det varmt, och vi har fått lite färg.

Vi hade fått ett tips om ett gårdsmejeri där de gjorde sina egna ostar på mjölk från egna kor och getter, så vi åkte dit. Men herregud! Jag säger bara det. Herregud! Något så överjordiskt gott har jag då aldrig ätit. Jag älskar ost, och de här ostarna fick mig att tro att jag hamnat i paradiset. Vi grät nästan av lycka, så goda var de. Helt underbart. Det njöt vi av tillsammans med lite vin. En kväll kan vara mycket sämre än så...

Söndag kväll spelade vi brännboll med barnen. Det var vuxna mot barnen. Vi vann stort, men de kämpade bra. Det var så himla kul, och jag har en träningsvärk i ljumskarna, låren och armarna så jag går omkring som om jag vore hundra år. Det blir mest hasning... hehe.

Nu ska jag förbereda mig för det sista seminariet på den ordinarie utbildningen (har ju uppsatsen kvar och den blir i oktober) som blir i eftermiddag, och så måste jag uppdatera mig lite med vad som hänt i bloggvärlden under min frånvaro.

Tjipp!

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt att ni har haft det bra!

Anneli Stålberg sa...

Välkommen tillbaka! Vilken härlig helg ni verkar ha haft :)
Kram!

Ebba Range sa...

"Medelst hasning ... inkommer frun till storstan - ja, du ser vad livat det är på landsbyggden:-)
Välkommen till plusgraderna & Hufvudstaden:-)
Kram