tisdag 21 juni 2011

Jobbigt

Om ca en timme ska jag åka och hämta dottern hos sin pappa och köra ut henne till Arlanda. Hon ska ju iväg på språkresa till London i 3 veckor tillsammans med en kompis. Egentligen är jag inte så nervös för hennes resa, hon är snart 15 och hon är storstadsbo så det här med tunnelbana och sånt är ju inget främmande för henne som det kan vara för någon som inte är van vid det på samma sätt. Det känns ju bra. Dessutom är de ju två och kan hjälpa varandra, och de kan alltid fråga värdfamiljen eller EF-ledarna om det skulle vara något de behöver hjälp med.

Det som känns jobbigt just nu är att jag ska skjutsa henne till Arlanda. Jag är faktiskt jättestressad över det! Det är första gången jag själv kör ut till Arlanda, och där är det ett gytter av vägar och skyltar så det gäller att läsa ordentligt så man kan köra rätt. Brr... Väl där ska jag försöka hitta ett parkeringshus, och sedan när jag lämnat av henne ska jag försöka hitta ut från Arlanda också utan att virra in mig på någon landningsbana eller så...

Får nog ta och lugna ner mig lite med en kopp kaffe och en bit rabarberpaj från igår.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hoppas att det gick bra, det är inte så svårt att hitta bara man vet vilken terminal man ska till.

Ebba Range sa...

Så gick det bra ändå - toppen!
Kram