tisdag 27 mars 2012

Bihåleinfektion och längtan

Har ju dragits med en förkylning i en månad som inte vill släppa taget. Nu kände jag igår att den började krypa upp i bihålorna (eller den ena i alla fall), och jag ringde till vårdcentralen. Ingen tid tyvärr, så jag fick gå till Jourvårdcentralen i stället. Där hade jag tur och fick komma in direkt. Läkarbesöket tog 5 minuter. Sen direkt till apoteket och hämta ut penicillin i 10 dagar och kortisonspray till näsan. Allt som allt tog det 1 timme innan jag var hemma igen, inklusive promenad till och från tunnelbanan och resan till och från vårdcentralen. Skönt. Nu är det bara att vänta ut infektionen då. Vill ju bli frisk innan vi ska ut och flyga om 1,5 vecka...

Längtan... Ja, jag längtar SÅ mycket efter sol och värme nu så jag håller på att gå upp i atomer. Vi har börjat kolla upp allt inför resan, vad som behövs, göra checklista osv. Men jag längtar efter mer. Jag längtar efter sommaren då jag förhoppningsvis hinner läsa och skriva mer än vad jag hinner med nu. Och självklart längtar jag efter ett "ja" från något av förlagen, även om jag inser att det bara är en dröm... En ljuvlig dröm som jag verkligen, verkligen hoppas blir sann!

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Perfekt att du fick medicin nu då,hoppas det snabbt går över.