torsdag 22 mars 2012

Sugen på att plugga igen...

Jo, faktiskt! Det trodde jag inte att suget skulle komma tillbaka så pass snabbt som det gjorde, just med tanke på hur less jag var på att plugga efter lärarstudierna. Nu är jag jättesugen på att läsa historia (av flera olika skäl som jag inte kan berätta här ännu, men framför allt pga intresset för historia)! Så under kvällen så har jag suttit och tittat på olika kurser och lärosäten i Sverige. Jag måste ha en IT-distanskurs där man inte har några fysiska träffar (hinner/orkar/vill inte flänga runt för dötrista givande seminarier) och det finns dessvärre inte överallt. Dessutom var det lite intressant att jämföra hur Historia A är uppbyggd över landet. Alla lärosäten har olika innehåll och moment, även om många är likartade, men ingen kurs är den andra lik, viket är rätt intressant. Varför är det så? Borde inte kurserna vara likadana oavsett om kursen ges i Lund, Gävle, Umeå eller Uppsala? Så jag har letat vilken kurs som verkar vara mest intressant och vilket lärosäte som erbjuder IT-distans. Högskolan i Gävle ligger bra till här kan jag säga... :-)

Nu ska jag bara bestämma mig... Ska jag? Orkar jag?

Får sova på saken. Go' natt. Imorgon är det fredag. Tjohoo!

6 kommentarer:

Lilja sa...

Hej
Jag har precis börjat komma till insikt om att jag kanske måste tillbaka till studier igen. Känns både spännande och lite jobbigt. Och det är ju verkligen en djungel av kurser och utbildningar där ute. Lycka till med din kurs i Historia!

Andra intryck sa...

Så länge det känns kul så orkar du, skriv in dig och prova =)

Lovable sa...

Jag vet hur det känns, jag är den evige studenten. Fullkomligt avgudar den där tiden så kataloger från olika studieförbund och högskolor skickas ut. Man kan aldrig förlora det man lär. Alltid en god investering, eller hur? Ha en mysig helg! Kram!

Anonym sa...

Att studera är jätteroligt, när man har tiden och möjligheterna till det. Lycka till med ditt beslut! :-)

Anonym sa...

Ja! historia är ju din grej!

Ninas skrivarlya sa...

Lilja: Tack! Håller med om att det är en djungel. Det finns massor av kurser som är roliga att läsa, och svåra att hitta eftersom alla är olika. :)

Andra intryck: Just så resonerar jag faktiskt. Ska nog börja i alla fall...

Lovable: Håller med. Kunskap gör inte ont. :) Hoppas du haft en fin helg du med.

Kram

Helena: Ja, det ÄR ju det! Jag älskar att studera och lära mig nya saker. :)

Malin: Precis. Det är ju det! :)