fredag 16 mars 2012

Skrivande, snuva och klassåterträff

Min fredag har varit rätt trevlig faktiskt. Jag har läst massor, tagit det väldigt lugnt och dessutom har jag skrivit en hel del på mitt nya deckarmanus. Bara för att det är så kul. Middag lyxade vi till det och åt på Max. Väl hemma blev det en stunds X-boxspel med sonen innan han lade sig. Då plockade vi fram godis och film. Eclipse blev det idag, eftersom dottern är så förtjust i den serien, och varken jag eller maken hade faktiskt sett just den filmen.

Nu blir det snart lägga sig, och jag känner att snuvan är på väg tillbaka. Är det nu jag ska börja gråta förtvivlat? Buhuuu... Hoppas det ger sig under natten.

Men det roligaste av allt är att det har kommit en inbjudan till en klassåterträff med min gamla grundskoleklass. Det är 30 år sedan vi slutade nian...  Herreminje vad tiden går. 30 år...?! Vad hände? Jag brukar säga att jag inte är en dag äldre än 29, så hur kan det vara trettio år sedan jag slutade nian? Nåja, allt behöver inte ha en bländande logik, eller hur? Många av mina gamla klasskamrater har jag fått kontakt med på facebook och det är roligt. Det ska faktiskt bli roligt att ses igen efter så lång tid. Lite jobbigt kommer det att kännas eftersom jag var mobbad av några personer, men eftersom mina plågoandar inte kommer vara med så känns det skoj. Det känns riktigt skoj, och jag ser fram emot 19 maj då vi ska ses!

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vad kul med återträff, även om det är svårt att förstå var tiden har tagit vägen :)

Ha en riktigt härlig helg!

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Vad roligt!

Joanna Björkqvist sa...

Åh, vad kul! Hoppas det blir riktigt roligt!!!!

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Ja det ska verkligen bli kul och se hur alla förändrats under 30 år... :)

Kram

Åsa: Riktigt roligt ska det bli. :)

Joanna: Ja, det hoppas jag med och det tror jag faktiskt att det blir. Mycket vatten har flutit under broarna sedan 1982, så det borde vara bara glädje när vi återses. :)