måndag 26 mars 2012

Flyg manus, flyg!


För sista gången låter jag nu mitt första manus flyga iväg till två förlag. Jag har inget hopp längre att det ska gå vägen, utan jag gör det mest bara för "sakens skull". Det här manuset har inte fått gå sin vända hos de här två förlagen än, men det måste få en chans där också innan jag ger upp.

Vad händer sedan då? Jag har faktiskt ingen aning. Kanske ger jag ut det själv, kanske låter jag det ligga i datorns "byrålådor" i väntan på ... ja, vad? Jag får se om tid och ork finns. Nu ska jag satsa på manus två istället och se till att det blir klart.

Idag är min  lediga dag, så det blir nog ett och annat ord skrivet idag kan jag tro. Dags att sätta igång.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Jag tänker ge ut mitt manus själv om inget förlag nappar. Kan inte tänka mig att bara lägga undan det när jag har kämpat för att få det klart.

Eller så kommer jag tänka helt annorlunda när jag väl är färdig...

Hoppas du får napp!

Hanna Lans sa...

Idag har jag fått mitt andra manus refuserat en första gång. Jag tror att jag satsar på att ge ut även den här boken själv. Jag vänder absolut inte de etablerade förlagen ryggen, men om jag arbetar igenom det här manuset rejält och en lektör ger ett gott omdöme, då kör jag själv i alla fall. Orkar inte vänta på att de större förlagen ska bestämma sig och väga mitt manus mot andras.

Jag tänker också att det kan vara bra att ha en sprillans ny bok med sig till Bokmässan i höst!

Joanna Björkqvist sa...

Jag håller tummarna, Nina! Och glöm inte att Egenutgivarna finns och gärna stöttar dig!

Kram!

Kati sa...

Lycka till! Hoppas det hamnar hos Det Rätta Förlaget! :))

Åsa Hellberg sa...

Lycka till, Nina!

Malin Roca Ahlgren sa...

Lycka till. Verkligen!!!

Annika Estassy sa...

Jag säger som Hanna - ge ut det själv!

Anneli Stålberg sa...

Lycka till! Plötsligt händer det ... :)
Kram!

Ninas skrivarlya sa...

Agneta: Ja, vi får se hur jag gör. Förmodligen ger jag ut den själv, när tid och ork finns. :) Tack för lyckönskan. :)

Hanna: Ja, det är ju en jättebra morot förstås att ha en bok till bokmässan... Får fundera på det till ett annat år. Nästa år kanske? ;)

Joanna: Jag har er i bakhuvudet. :) Rätt vad det är så kontaktar jag er. :)
Kram

Kati: Tack så mycket. Drömma kan man ju göra i alla fall. :)

Åsa: Tack snälla du. :)

Malin: Tack sötaste! <3

Annika: Ja, det lutar nog åt det (när jag får lite mer tid över). :)

Anneli: Tack snälla. Ja, tänk om det vore så den här gången... :)
Kram