söndag 18 mars 2012

En helg med böcker och dans

Nu är det söndag och strax dags att lägga sig inför jobbet imorgon. Det känns sådär kan jag säga. Sådär därför att jag inte har kunnat planera något inför lektionerna imorgon, och att improvisera har jag svårt för. Jag måste ha full koll på vad jag ska säga/göra på lektionerna, annars blir jag superstressad. Nåja, jag tror att jag har en plan för eftermiddagens lektioner, men förmiddagen känner jag lite mer panik inför. Jaja, det löser sig alltid på något sätt.

Jag har haft en så skön helg där jag har läst massor, massor, massor och det är så härligt! Som jag har saknat det. Åh vad jag ska läsa i sommar när jag är ledig. Det ser jag SÅ mycket fram emot. Att bara få begrava sig i böckernas underbara värld, det är lycka för mig. Ren och skär lycka.

Idag var vi på dansuppvisning med dotterns skola. Mellanstadiet och högstadiet visade upp sig klassvis (alla klasser har obligatorisk dansundervisning på den här skolan), och det var så fantastiskt att se. De är så himla duktiga. Tyvärr var jag så upptagen av att se på danserna och de duktiga barnen så jag tog inga foton ens! Sonen var med för första gången och det var roligt för honom. Han satt som trollbunden. Dottern går i nian och de dansade lindy-hop, fast i en långsam version och utan lyft. Maken spelade in dansen på sin iPhone när de dansade, och vi får se om han lyckas få över filmen så jag kan visa upp den. När vi kom hem och satt vid matbordet så sade sonen: "Det bästa av allt, det var Elin." Så gulligt sagt av en lillebror som avgudar sin storasyster.

Det är syskonkärlek!

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Läsa böcker, åh, ett av livets stora glädjeämnen!

Åsa Hellberg sa...

Vilken go lillebror:)

Ebba Range sa...

Här var det lätt att bli glad av både läsningen och innehållet:))

Kram