fredag 2 mars 2012

Plus och minus

Mådde lite bättre idag, har fortfarande feber men inte lika hög som tidigare. Halsen är som sandpapprad med grövsta papperet och näsan droppar dripp, dropp. Jag är sårig i näsan av allt torkande...


Fördelen var i alla fall att jag kände mig tillräckligt pigg för att skriva, och det gick undan idag. Jag skrev kanske ca 3000 ord idag (woohoo), men jag såg att det sista stycket som jag skrev innan sommaren inte höll för fem öre, så den fick strykas. Så ca 2000 ord ströks och 3000 ord plussades till så inalles blev det ändå 1000 ord plus. Det är jag ändå nöjd med. Det går ju åt rätt håll.


Bara nu klådan i ansiktet kunde ge sig också... Vet inte var den kommit från, men kliar som attans gör det och jag är knallröd i ansiktet. :( Största minuset idag.

3 kommentarer:

Ebba Range sa...

Gratulerar till alla orden och att du hamnade på plus trots allt:)))

Jag har haft hudklåda på hela kroppen - utom i ansiktet - sedan förra veckan men nu är den över. Tror att det var tvättmedlet ... men är inte säker.

Hoppas på en snar bättring!

KRAM

Ninas skrivarlya sa...

Ebba: Tack så mycket. Ja, det kändes skönt att få komma igång igen, och det där stycket har skavt länge så det var skönt att få bort det. Nu ska jag göra om istället.

Jag har ingen aning om vad min klåda kommer från, men jobbigt är det. :( Hoppas det blir bättre snart så man slipper gå till jobbet på måndag och se ut som en alien. ;)

Kram

Anneli Stålberg sa...

Åh vad härligt det låter, ja orden inte klådan förstås. :)
Krya på dig!
Kramar!