torsdag 26 maj 2011

Att visualisera sin framgång

Ja, idag blir det nog en nöjes-skrivardag som det verkar. Uppgiften som jag skriver på kan jag inte göra så mycket mer med just nu eftersom jag behöver låna en avhandling till från biblan och det tänker jag inte göra idag.

Satt igår kväll och skrev lite och nu är jag nästan uppe i 44 000 ord på mitt manus. Det känns verkligen härligt, och i tankarna har jag redan börjat fundera på vilka förlag jag ska skicka till och så vidare.

Att visualisera framgång tror jag är bra, då har man något att sträva mot. Jag föreställer mig hur jag sitter med min bok och signerar den hos bokhandlare till förväntansfulla köpare. Jag visualiserar hur jag tjänar pengar (inte big money à la Läckberg), men en liten summa i alla fall. Tillräckligt för att jag ska kunna arbeta deltid och resten av inkomsten kommer från mina populära böcker. Jag har tid att sitta och skriva på uppföljaren som kommer att bli en ännu större succé... (Självklart fattar jag också att det inte kommer att hända, men jag måste få tro och hoppas)

Allt detta drömmer jag om, och för mig är det viktigt att inte släppa taget om drömmen. Har man inga drömmar, har man ingen framtid. Det här är viktigt att tänka på tycker jag när verkligheten i form av refuseringar gör sig påmind med jämna mellanrum. Då är det dags att ta fram visualiseringen igen och sträva mot den och tänka att nästa förlag ser nog potentialen i manuset, alternativt nästa manus är nog det som kommer att slå igenom.

Man måste få drömma. Dreams do come true if we apply efforts. Bhavesh Chhatbar


7 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Jag tror de ligger mycket i vad du säger. När jag skrivit klart shotboken var jag så säker på att den skulle bli publicerad att det inte fanns några andra alternativ. Lite förmätet kanske, men va f-n *s*
Lycka till!!!

Annika Estassy sa...

Jag tänker som du. För inte sjutton skriver jag för byrålådan, utan för att jag vill bli publicerad och läst! Kaxigt men jag säger som Maria - Va f-n. :D

Ninas skrivarlya sa...

Maria: Ibland måste man väl få vara lite förmäten?! ;)
Tack för lyckönskningar, de behövs.

Annika: Vi lever bara en gång, och om jag inte försöker förverkliga mina drömmar nu, när ska jag då göra det?! :)

Va f-n, nu kör vi så det ryker! ;D

Maria Engelwinge sa...

Det är rätta takter!!! ;)

Anneli Stålberg sa...

Klart man måste tro. Om man inte gör det själv, vem ska då göra det? Det är klart att du kommer att lyckas. Det är bara att tuta och köra tills man kommer fram! :)
Kram!

Katarina sa...

SLUTA 'INSE' ATT "det inte kommer att hända". DET KOMMER DET VISST! :) Varför skulle det inte det om jag får fråga? Hm? Keep going och stanna inte upp för att tvivla! :P Du har helt rätt i att man måste lita till sig själv för att förverkliga sina drömmar.

Ebba Range sa...

Ibland kan det bli lite svajigt i tron på publicering - men det är vågor på havet också och det lugnar sig emellanåt, jag kan se hur du glider fram och lägger till i RÄTT hamn ... Jodå, det gör jag!
Kram