fredag 27 maj 2011

Gnnnn.... kört fast!


Men morr! Jag började introducera en person i mitt manus idag, och jag hade tänkt att han skulle bli en ganska viktig person. Nu visade det sig att han var jättesvår att skriva om av någon anledning. Han är slug och beräknande, men inte elak. När jag ser på honom just nu så tillför han egentligen ingenting, men han kanske gör det längre fram. Just nu känns han bara jobbig, och jag vet inte ens om jag vill ha med honom...

Kill your darlings?! Well, han är inte ens en darling, men vem vet, jag kanske måste kill him i alla fall vad det lider. Nu är det hans fel att jag har kört fast en aning och har svårt att tänka vidare. Jag har i alla fall fått till 1100 ord lite drygt, men OJ vad de har suttit hårt inne! Hörru, vad vill du egentligen?!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Det kanske är bara för att du inte känner honom så väl ännu, det är ju inte lätt att skriva om någon man inte känner... :) kanske kan du skriva en liten kort historia om honom bara för att get to know each other? eller låta honom 'mogna' ett tag (i ditt huvud) innan du introducerar honom. Jag tycker också det är svårt att skriva om personer innan jag har fantiserat tillräckligt om dem för att göra mig en tydlig bild av dem.

Ebba Range sa...

Jaha - hur ska det här gå nu då? Fråga dig, eller ställ honom mot väggen och grunna på vad syftet är att ha med honom. Kanske han ska vara en kvinna istället??
Duktig du varit som fått ner de där orden trots allt idag:-)
Kram

Desirée sa...

Säger som Katarina, du måste nog lära känna honom lite bättre. Skriv och berätta allt du vet om honoml

Anneli Stålberg sa...

De kan vara riktigt jobbiga, de där figurerna som dyker upp. Ja, även de som är tänkt att vara med. Jag tror att efterhand som du skriver så kommer det säkert att klarna. Kanske blir det lättare att komma överens med honom efter ett tag.
Lycka till!
Kram!

www.malinrocaahlgren.com sa...

Det sprutar verkligen ur dig på sistone. Lyllo, hejja hejja.