måndag 4 oktober 2010

Sjukdomsspöket flåsar mig i nacken igen!

Min lungläkare ringde mig idag för att meddela röntgensvaret. Dessvärre blev jag inte friskskriven som jag hade hoppats och önskat! De förstorade körtlarna finns kvar i lungorna. Hon var lite konfunderad eftersom det stod i svaret att det var samma status som föregående svar, och där hade det stått att det var normalt fynd. Men den här röntgenläkaren var mer noggrann och såg att körtlarna var kvar. Om bilderna såg samma ut som sist så borde jag alltså ha haft kvar körtlarna även då?! Suck. Blir tokig på det här.

Jag är alltså inte helt frisk ännu, men jag känner ju inget av sjukdomen, så jag kommer att fortsätta göra mitt bästa för att förtränga den igen fram tills nästa röntgen om ett år igen.

3 kommentarer:

Tina sa...

Men får du ingen bahandling då?!?

Ninas skrivarlya sa...

Nej, man behandlar inte så gärna pulmonell (lung) sarkoidos om man inte har symtom. Och det har jag inte. Vi får väl hoppas bara att den läker ut av sig själv om ett år.

Tina sa...

Hmm ... har läst en annan blogg om sjukdomen + min vän ... det verkar som om man gör olika från läkare till läkare och fall till fall.
I vilket fall som heslt hoppas jag det försvinner - fort!