tisdag 5 juni 2012

Studentdag

Idag har våra treor tagit studenten, och det var så fint och stämningsfullt. Först blev de fotograferade utomhus eftersom vädret var strålande just då. Sedan en sväng till klassrummet för fika, och då fick även vi lärare presenter och blommor av eleverna. Det var en del tårar som kom från både lärare och elever...

Godis från eleverna! Mums!
Ljuvliga blommor!
Så var det studentlunch och utspring. Vilken nostalgi som flödade när man såg alla lyckliga studenter och jag mindes min egen student för 27 år sedan. Det känns som igår...

Tårta från studentlunchen 

Nu sitter jag hemma i soffan och vilar fötterna. Vilken dag, och än är den inte slut.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Studentdagen är ju helt underbar! Varje gång tänker jag att jag ALDRIG ska sluta jobba som lärare. (Just den känslan är inte lika stark en bit in på höstterminen...;))

Ninas skrivarlya sa...

Nilla: Ja, det här är det bästa med att vara lärare. :D