söndag 10 juni 2012

51 000 ord and counting...

Jag har jobbat på lite i helgen med manuset, men inte hunnit så mycket som jag vill. Vi jobbar på i trädgården för att få den i ordning till sommaren, och nu är det slutspurten för barnen. Dottern slutar nian på tisdag och sonen går sin sista dag på dagis på fredag. Själv laddar jag upp för de sista dagarna på jobbet innan sommarlovet. Betyg ska sättas, papper ska ordnas, planer för hösten ska göras... Ja, lite så. Eller snarare mycket så. Så blir det lite afterwork med arbetslaget på torsdag för att fira sommarlovet. Skönt ska det bli. Då kanske jag hinner skriva lite mer. Jag hoppas det i alla fall, för jag vill bli klar med manuset så jag kan redigera och skicka in till förlag och hoppas på att det här manuset har mer tur än det "gamla".

För att tänka på annat än betyg och stress så kommer här lite ljuvlig musik av Stefan Nilsson, en otroligt begåvad kompositör. Så vacker musik så det gör ont i hjärtat. Skönt att koppla av till. Lyssna och njut.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Heja Nina!

Anonym sa...

Jag har lyssnat ... och njutit:-)

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Heja mig. :)

Helena: Visst är det härlig musik? :)