måndag 4 juni 2012

Det perfekta huset

Maken och jag är i husbytartankar. Vi gillar huset vi bor i nu eftersom det ligger bra till (nära stan) och vi har bra grannar osv. MEN! Vi bor ca 100 m från Nynäsvägen som är en starkt trafikerad väg. Det bullrar och det värsta av allt är att det blir väldigt mycket sot och andra partiklar från däck och asfalt som lägger sig på allt. Huset måste (helst) tvättas varje år eftersom det blir sotigt. Och när man ser det så undrar man ju hur nyttigt det är egentligen att äta frukten och grönsakerna man odlar i trägården... För att inte tala om hur onyttigt det är att andas in luften!

Därför sitter vi och tittar på andra husalternativ, och det är inte lätt. Igår var vi och tittade på ett par hus norr om stan, och ena huset var kanonfint men då får vi pendla till jobbet en timme enkel väg, och det är lite för mycket. Det andra låg bättre, men det var i sämre skick. Både maken och jag satt igår och tittade på hus, men kunde inte hitta något som passade in på alla våra kriterier. Svårt! Det lär bli bättre till hösten hoppas vi.

Fram till dess kan vi drömma om det HÄR huset...

9 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, den poolen vill jag kasta mig i - NUU! Underbart hus också. Där skulle man kunna tänka sig att bo, minst sagt.

Ninas skrivarlya sa...

Helena: Jamen visst är det så?! Give me that house! :)

Åsa Hellberg sa...

Du måste verkligen läsa min bok, Nina!

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Jag håller på...! :)

Åsa Hellberg sa...

Haha, då så.

MalinC sa...

Önskar att sådana där hus fanns i Sverige...Till lärarlönepriser...(Solen ingår förstås)

Ninas skrivarlya sa...

MalinC: Hahaha! Jamen exakt. Tur att drömmar inte kostar något...

Spader Madame sa...

ÅÅåå det är svårt det där med hus. Ska passa både plånbok och sinnet.

Skrivarstudio ordOide' sa...

ah...spännande ändå....att leta hus. antagligen känner man i maggropen när man har hittat det rätta!
Lycka till!