fredag 1 juni 2012

Fredag!

Phu! Vilken dag! Regnet öste ner hela dagen och mina stövlar läckte. Blöt om fötterna var jag hela dagen med eleverna på en träningsavdelning på Södersjukhuset där de får öva på olika moment inom vården. T ex bäddning, ergonomi, blodtryckstagning och att ta blodprov. Nåja, det var en kul dag och alla var nöjda. Trots blöta fötter...

Efter jobbet åkte vi till Ikea för att handla lite prylar (paraplyer bl a) och vi passade på att äta deras sommarbuffé. Gott! Riktigt gott var det! För 99 kr så var det helt klart värt pengarna.

Nu sitter vi med paltkoma gigantus.
Buffén

Matjes med gräddfil och gräslök, sill, ägg med kaviar, gravad lax, Janssons frestelse och en übergod liten ostpaj. Riktigt gott!!

Fruktsallad, rabarberpaj och vaniljvisp. Alltså den där rabarberpajen! Herregud vad god den var! Maken tryckte i sig 1,5 paj. Jag orkade bara en. Sade jag att den var himmelskt god?

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Sommarbuffé? Nytt för mig. Får nog ta en tur dit jag med. Jag har väldigt många paraplyer, så jag får nog köpa litet annat!

Ninas skrivarlya sa...

Spader Madame: Man kommer aldrig lottlös från Ikea. Sommarbuffén är nytt för i år, och mycket godare än julbordet de har.