måndag 18 juni 2012

Nä...

Inga ord blev skrivna idag. Fy skäms på mig. Men jag får väl skylla på förklara det med extrem trötthet som övertagit min kropp nu när jag äntligen har sommarlov. Nu kan jag slappna av och då kommer letargin med stort L inrullande som en våg och sköljer över mig. Jag sover middag på soffan (medan sonen leker på bredvid mig) och dricker kopp efter kopp med kaffe för att hålla mig vaken. Men förhoppningsvis sjunker vågen undan snart så jag kan bli människa igen, för jag har mycket att göra. Dels bli klar med manuset och dels måste huset få sig en omgång med 1) rensning av prylar 2) målning av fönster.

Fast å andra sidan är det väldigt skönt att sova middag på soffan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta nya skrivartag imorgon och skriv lite mer då!

Solfrid sa...

Jag gillar också att sova middag, så skönt det kan vara ibland! Speciellt då barnen varit små och sovit på dan har jag passat på att ta mig en tupplur rätt ofta. Men tänk vad olika vi reagerar på kaffe! Dricker jag en kopp är jag tvärpigg! Just nu har jag en morgonpigg period och vaknar före 05 varje morgon. Lite jobbigt kan det vara just för att man inte så lätt kommer i säng vid 21 på kvällarna, så vid halv elva kollapsar jag och sjunker ned i dvala bara för att vakna lika tidigt nästa morgon igen. Dom här perioderna är kreativa perioder då jag får mycket gjort och jag skriver en hel del. Tror jag måste öppna en blogg själv, det är ju för skönt att få skriva av sig lite!

Ninas skrivarlya sa...

Helena: Jo, jag ska försöka hinna jobba lite på manuset idag. Men först ska jag bara... Hihi...

Solfrid: Jag tror att det är för att jag är så himla trött som jag inte ragerar på kaffet. Annars brukar det räcka med en kopp på morgonen och en på eftermiddagen. Dricker jag kaffe efter kl 7 på kvällen så kan jag inte somna... Ja, starta en blogg du också. Det är kul. :)

Spader Madame sa...

Vadå. Man behöver några dagar efter ett läsår att varva ned på. Och som sagt en liten förkylning också. Ibland behövs litet färre måsten, tycker jag.