måndag 11 juni 2012

The final countdown

I morgon har dottern skolavslutning. Hon slutar nian, viket förstås kommer medföra många tårar. Hon har verkligen gått i en jättefin klass med en hög underbara ungdomar som nu ska ut och prova sina vingar på andra ställen. Dottern kommer att gå kvar på den skolan hon går nu tillsammans med några av hennes klasskamrater, men de flesta går till andra gymnasier, viket medför att klassen splittras. Så tråkigt verkligen, men det är ju en del av livet. Jag ska vara med under avslutningen och troligtvis kommer jag att fälla en och annan tår, blödig som jag är. Särskilt när man sjunger "Den blomstertid nu kommer". Den kan jag aldrig sjunga i sin helhet eftersom jag bölar ...

Dessutom börjar det dra ihop sig för sommarlov för mig. Jag har in sista arbetsdag på torsdag. Sonens sista dag på dagis är på fredag och då ska de ut på utflykt tillsammans med föräldrarna och förskolepersonalen. De kommer förhoppningsvis bli roligt. Både maken och jag ska vara med.

Nu är det inte många dagar kvar innan det är efterlängtat sommarlov för oss alla (utom maken som jobbar några veckor till). Nu räknar vi ner de sista dagarna. Tjoho!

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det är supersorligt att sonen är för stor för "Den blomstertid"

Spader Madame sa...

Härligt med sommarlov. Vi har avslutning för Junior på torsdag.

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Man blir aldrig för gammal för "Den blomstertid...". Spelas den inte på hans avslutning?

Spader Madame: Det är så skönt för barnen med avslutning och sommarlov. Det är de väl värda.