tisdag 25 januari 2011

The Writer´s Prayer

Jag är inte religiös (tror jag), men när jag hittade den här bönen tänkte jag att jag kanske ska ta och lära mig den så jag kan be den inför varje skrivarsession. Hittade den här (en sida med många bra skrivartips för övrigt).

The Writer's Prayer
By Sandy Tritt

Open my mind, Lord. Grant me the talent to write with clarity and style, so my words go down rich and smooth, like fine wine, and leave my reader thirsty for more.

Open my heart, Lord. Grant me the sensitivity to understand my characterstheir hopes, their wants, their dreamsand help me to confer that empathy to my reader.

Open my soul, Lord, so I may be a channel to wisdom and creativity from beyond my Self. Stoke my imagination with vivid imagery and vibrant perception.

But most of all, Lord, help me to know the Truth, so my fiction is more honest than actuality and reaches the depths of my reader's soul.

Wrap these gifts with opportunity, perseverance, and the strength to resist those who insist it can't be done.

Amen.

4 kommentarer:

Katarina sa...

håll oss uppdaterade med hur den funkar, isåfall börjar jag med! Anything that works is worth trying ;)

Annelie sa...

Amen!

Susanne B sa...

Vackert! Och vilken vacker blogg du har :-)

Ninas skrivarlya sa...

Katarina: I'll keep you posted. :)

Annelie: :)

Susanne B: Tack! :)