torsdag 27 januari 2011

Vårkänslor

BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop
Det har vänt. Nu blir dagarna längre och längre och idag tittade faktiskt solen fram. Visst är det kallt idag med många grader under minusstrecket, men vad gör det när solen visar sig från sin allra bästa sida?!

Går man utomhus så kan man höra fåglarna kvittra och ge löfte om att en underbar årstid snart är i ankommande. Tänk om bara någon månad så börjar den smältande snön bilda rännilar, asfalten börjar synas, människorna vänder näsan mot solen och lapar åt sig de första värmande strålarna. Åh vad jag längtar efter våren nu. Nu är jag less på vintern, den har varit alldeles för kall och alldeles för lång för mitt tycke så nu är det dags att förändra det. Jag veeeet att det är ett bra tag kvar innan våren kommer, men hey! Låt mig få drömma!

Jag drömmer om våren ...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det närmar sig.I dag när jag kom ut från gymmet stod en kvinna i lä och lapade sol. Då fick även jag vårkänslor minusgraderna till trots. Kram Kaiza

Ebba Range sa...

Medan du fortsätter drömma om våren sm snart är här - har du en award att hämta hos mig:-)//Ebba

Åsa Hellberg sa...

Visst märks det tydligt att det blivit ljusare?

Annelie sa...

Jag längtar också. Snart...

Ninas skrivarlya sa...

Kaiza: Mm... visst är det ljuvligt!

Ebba: Du är snäll du. Tack så jätte, jättemycket!! <3

Åsa: Ja det gör en otrolig skillnad tycker jag, bara de senaste dagarna!

Annelie: Snart, snart, snart är det VÅR!

Anneli Stålberg sa...

Tiden går mycket fortare än man tror. Snart är våren här :)

Jenny sa...

Vad jag ryckte till av att se ditt foto: du ser ju helt ut som jag... eller det kunde vara ett foto på mig du har där. Men ser att vissa skillnader nog finns (jag har nog större näsa och buskigare ögonbryn, lite längre hår kanske)... men ändå, du kunde ju vara min dubbelgångare. :)
titta bara på länken på mitt namn däruppe...
/Jenny (som tittar in i din blogg första gången)