fredag 7 januari 2011

Scribo - ergo sum.

"Jag skriver alltså är jag" betyder överskriften på latin, vilket är helt sant. Jag måste skriva för att må bra annars blir jag rastlös och orolig i mig själv.

Nu har jag skrivit klart min Semicnovell och nu är frågan vad jag ska ta itu med härnäst. Jag har egentligen flera manus som jag har påbörjat, men ingen av dem som riktigt lockar. De får vänta ett tag till. Jag ska ta och ta itu med mina bilderboksmanus, redigera klart dem och skicka in.

Problemet är att jag just nu känner mig så tom inombords, men samtidigt så otroligt rastlös. Jag vill sätta igång med skrivandet, men kommer liksom inte igång. Skrivkramp?! Förmodligen. Hittade ett citat som jag tycker är så passande:

"The best antidote to writer's block is ... to write."

~Henriette Anne Klauser~

Precis så är det. Bara att sätta igång alltså...

5 kommentarer:

Katarina sa...

du kanske kan skriva något helt oambitiöst bara för kul skull, och för att hålla skrivmusklerna aktiva? ;)all träning är bra träning...

www.malinrocaahlgren.com sa...

Bara skriv ur hjärtat utan att tänka på vad eller till vad. Då brukar det släppa. Ett personligt brev tex. ;)

Perny sa...

När jag känt så har jag gått in på skrivpuff och kollat vad det finns för skrivövning för dagen. Om inte det fallit mig på läppen så har jag kollat bakåt för att hitta något som får igång mig. Det tycker jag har varit en hjälp för mig
http://skrivpuff.blogspot.com/

Anette sa...

Skrivpuff verkar kul, måste kolla.

lycka till vännen

kramar @nette

Annika, Bokplantan sa...

Kul att du skrev en novell till Semic. Jag fick också iväg ett bidrag i allra sista stund.