tisdag 11 januari 2011

Tack iPhone

... för att det finns en inspelningsmekanism i telefonen som gör att jag kan spela in mina tankar när de kommer på mig direkt under min promenad till dagis. Har gått och klurat jättemycket på mitt 1700-talsdrama och ska väl börja göra lite research för att kunna skriva det, och när en tanke eller idé dyker upp så måste jag få ner den innan den flyr sin kos. Jag vill bara sätta mig ner och skriva hela vårterminen. När jag nu ska hinna det...? Jag har ju min C-uppsats att se fram emot, plus de andra skoluppgifterna jag har framför mig. Men det är väl bara att sätta igång, lite kan man ju hinna skriva för att komma igång?!. Hejåhå.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Jag skrev mitt NaNoWriMo-manus parallellt med magisteruppsatsen. Det kanske inte är att rekommendera, men för min del funkade det bra. När jag tröttnade på det trista uppsatsarbetet kunde jag fly en stund till mitt manus. När det kändes trögt kunde jag alltid skriva något på uppsatsen.

www.malinrocaahlgren.com sa...

vilken lyx! Ja har anteckningsblock :D

Ninas skrivarlya sa...

Annelie: Ja det är just det där som känns skönt att kunna ha manuset att fly in i när uppsatserna känns för övermäktiga. :) Få se vad jag orkar/hinner med.

Malin: Jag har också anteckningsbok, men igår hade jag den inte med mig när jag bara skulle till dagis. Då kom jag på att min telefon har inspelningsmöjligheter. :)