tisdag 10 augusti 2010

Nya karaktärer på plats...


Just nu är jag i en sådär härlig, härlig skapandeprocess igen. Jag håller på att fundera ut mitt nästa manus, och därmed är jag fullt sysselsatt med att skapa mina karaktärer och handlingen. Huvudkaraktärerna är klara, de poppade bara upp i huvudet och visade sig för mig (låter helt stört, men ni som skriver själva vet vad jag pratar om... hihi). Handlingen är lite mer osäker även om jag har grunddragen klara. Dock kommer det att krävas en hel del research inför det här manuset, så jag hoppas kunna ta mig till biblan någon dag framöver. Men o vad det är spännande med ett nytt manus. Jag har det i tankarna hela tiden och det liksom kliar i mitt inre att få ut berättelsen. Snart snart... Måste bara bli klar med redigeringen av mitt andra manus så jag kan skicka in det och börja jobba på mitt nya.

Vad den kommer att handla om? Säger jag inte. Haha! Fast jag kan säga att den kommer att utspela sig... Nä. Jag säger inget mer. Måste klura lite mer först innan jag kan säga något om den. Nyfikna?

Inga kommentarer: