torsdag 12 augusti 2010

Journaler

Har ringt på morgonen till Östersunds sjukhus och till Vårdcentralen där pappa hörde för att begära ut hans journaler. Dessvärre går det ju inte att få enbart via telefon så jag har skrivit ett brev till dem där jag specificerar vad jag vill ha. Det ska bli oerhört intressant att få läsa journalerna för att se tankegångarna kring hans sjukdom. Han hade ju en förträngning på aortaklaffen som man visste om redan för flera år sedan, och det var den som slutligen tog hans liv. Vad som förvånar mig är varför man inte opererade den då, utan man väntade till i somras när han var som sjukast med att prata om operation. Men då var det för sent. Han var i för dåligt skick och kunde därmed inte opereras. Tänk om han hade fått den operationen för 2 år sedan, då hade han förhoppningsvis levt idag!

Varför?! Ja det hoppas jag få svar på när journalerna kommer.

Inga kommentarer: