fredag 28 oktober 2011

Jag har höstlov!

Bild lånad från nätet

Så otroligt skönt att vara ledig nu i 9 hela dagar. Sonen ska vara hemma från dagis nästa vecka och dottern är också här, så det får bli lite mamma-barnmys. Lite. Dottern har skoljobb som ska göras (ett grupparbete) så hon kommer att plugga lite. Jag kommer att jobba lite och rätta lite uppgifter och sånt, men det gör jag så gärna.

Allt känns så mycket lättare nu, och min arbetsledare sade idag att förra veckan såg jag inte fräsch ut... Jag var ju så stressad så jag höll på att gå upp i atomer, så jag förstår vad han menar. Men nu tyckte han att jag såg avslappnad och glad ut och det gjorde honom glad också. Det är helt sant. Det var så skönt ikväll att kunna ha tiden att busa med min son när han skulle lägga sig. Det har jag inte gjort på länge och det känns förj*vligt. Nu känns allt bara underbart och jag har firat med ett glas god Rioja ikväll.

Because I'm worth it!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Visst är det skönt med höstlov! I vår är det ännu trevligare, då blir det två lov! Tror nästan jag uppskattar loven mer som lärare än vad jag gjorde som elev :)

Skål på dig!

Ebba Range sa...

Skönt med att ha en eon av tid framför sig:-)
Kram

Kati sa...

härligt, det måste vara en fördel med läraryrket; mycket lov, på gott o ont, hihi. Du verkar i alla fall inte lida brist på sysselsättning :) ha en skön vecka.

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Passa på att njuta ordentligt nu.
Kram!

Ninas skrivarlya sa...

Annelie: Ja visst är det så, att man uppskattar loven mer nu. :)Och jag ser verkligen fram emot loven i vår också, de lär behövas. Plus ett härligt sommarlov! :)
Skål!

Ebba: ja, det är verkligen en ocean av tid känns det som. Så ljuvligt!
Kram

Katarina: Än så länge ser jag inget ont med loven... ;)

Anneli: O ja, det kommer jag att göra! :)
Kram