tisdag 15 februari 2011

Fått svar

Hon är i alla fall snabb på att svara, kvinnan på förlaget. Det ska hon ha all cred för. Dessvärre har jag haft en fullspäckad eftermiddag/kväll så jag har inte hunnit skriva här vad hon svarade.

I alla fall så var det just den "nya" genren hon menade. Här är hennes svar:

Hej,

Jag syftade på genren, XX. Kankse är det så att vi ännu inte förstår oss på den och därför inte kan ge ditt manus ordentlig rättvisa? Är det så kommer du lyckas på andra förlag som förstår sig på det hela bättre, det är jag säker på.

Lycka till!

Mvh
XX

Bra att få en ordentlig förklaring. :)

Nu ska jag äta semla. Hej kolhydrater!

9 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Har precis bloggat om nåt liknande. Nytänkande förlag

nillas liv på pinnen sa...

Och fett!

Det blir till att manusbomba andra förlag då?

Ninas skrivarlya sa...

Malin: Yepp. Såg det. Man ska inte tänka nytt tydligen. ;)

nilla: Det har jag redan gjort. Har 5 förlag kvar att få svar från... :)

Fett är gott by te way. ;))))

Ebba Range sa...

Så spännande - blir ännu mer nyfiken i en strut:-)
Semlasugen - mums - vill ha:-)/Kram

Ninas skrivarlya sa...

Ebba: Sorry, kommer inte säga något om den nya genren förrän något förlag antagit det. Först DÅ kan jag avslöja vad det är. Ni får hålla ut ett tag till... :)

Semlan var god by the way.
Kram

Anneli Stålberg sa...

Det är inte lätt det där. Å ena sidan ska man vara nytankande å andra sidan ska man håller sig inom ramarna :)
Hoppas att du hittar ett förlag som vågar gå utanför ramarna :)

Åsa Hellberg sa...

Bra svar med en komplimang. heja!

Anonym sa...

Spännande!

Sofia

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Nej det är verkligen inte lätt att veta vilket ben man ska stå på i den här djungeln. Det är nog bara att köra sitt race och hoppas att något förlag är villigt/modigt nog att anta det. Vi får hoppas vidare. :)

Åsa: Ja det kändes kul ändå att få det personliga svaret från henne. :)

Sofia: :D Absolut!