tisdag 31 januari 2012

Så galet trött...

Har ikväll suttit och räknat ihop kvitton från renoveringen av mammas lägenhet förra året (herregud har det redan gått ett år!) inför deklarationen och inbetalning av reavinstskatt och sånt trevligt. Jag har dragit på det i flera dagar nu, men idag tog jag mig i kragen eftersom skatten måste vara betald om 2 v. Suck, suck. Tänk om man fick behålla pengarna arvet själv... Men nej, farbror staten ska ta en massa pengar från mitt arv. Känns surt att betala in, men men. Vi har inget val.


Nu ska jag sluta vara besk och istället njuta av någon god frukt och sedan lägga mig. Imorgon är en ny dag, fylld med utmaningar. Hoppas det blir en bättre dag än de vi haft den senaste tiden. Längtar så mycket till Lanzarote nu så det är helt sjukt! Vill ha sol och värme och bara njuta av livet just nu. Men jag får vänta ett par månader till.

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Hoppas att det har gett lite energi nu när du gjort det som legat över dig. Duktigt gjort!

Kram