söndag 22 januari 2012

20-talsfest med problem


Min syster fyller snart 40 och hon ska ha 1920-talstema på festen. Underbart eftersom jag själv gillar den perioden (älskar serien Huset Eliott)... Problemet är bara att hitta en tidstypisk klänning i min storlek! Jag är väldigt rund och drar storlekar som inte finns på H&M om man säger så... Försöker leta runt på nätet men det finns inga klänningar i min storlek. Det finns "plus-size" klänningar i USA, men dels är det dyrt och dels är jag rädd att det inte ska hinna fram i tid.

Det enda som återstår för mig är att sy själv. Som tur är så är jag inte helt ovan vid symaskinen, men jag slås just i detta nu att jag inte ens har en symaskin!!! Den gick sönder för några månader sedan. Gaaaaahhhhh!!! Jag blir tokig. Jag måste alltså köpa en symaskinsj*vel först... Det blir en dyr klänning det där... *snyft* Men visst är den läcker?
Bilden lånad från den där amerikanska sidan som säljer plus-size klänningar...

10 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Supersnygg klänning! Kan du inte låna en symaskin av någon snäll granne? Så kan du skjuta lite på den trista utgiften och köpa en ny en annan gång! :)

Hanna Lans sa...

Den är super-fab! Läckert på en rundare kropp dessutom. Ett häftigt pannband med strass och fjädrar och du blir festens stjärna!

Kristina sa...

Tycker att du ska kolla in min hemmasydda klänning från min 30-års baluns. Finns på fejjan ;-) Jag såg ut sådär ;-) Symaskin kan man alltid låna av ngn. Köp fransar på tygaffär, ta ett långt svart linne och sy fast fransarna (Jag sydde bara på framsidan).

Lovable sa...

Lugn, kvinna, lugn! Jag kanske kan hitta ett alternativ till dig! Maila mig size, pris m m så ska Lovable ordna alternativ! lovableblog@gmail.com Kram!

Lovable sa...

http://www.flappercostumes.com/all_costumes.html

http://www.largeandlovelyfancydress.co.uk/black-20s-charleston-flapper-costume-148-p.asp

http://www.halloweencostumes.com/red-sequin-fringe-flapper.html

http://www.fancydress-costumes.co.uk/acatalog/Flapper_Girls.html

http://www.flapperdresses.org.uk/full-figure-flapper-dress.html

Så. Nu har du några alternativ! Happy 20´s to you! ;-)

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Jag behöver ändå en ny symaskin så det är lika bra att köpa en nu. :)

Hanna: Jajamensan. Pannband ska jag leta på Buttericks, eller en secondhand-shop som finns i stan.

Kristina: Jättesnygg klänning! Det var just så jag hade tänkt mig. Om jag inte hittar någon enkel klänning så syr jag en och syr fast fransar på den. :) Perfekt och jättesnygg!

Lovable: Tack snälla, snälla du för länkar!!!! Precis sådana klänningar som jag vill ha. Jag hittade en av dem som jag ska fundera på. Det är lite dyrt, så jag får se hur jag gör. Men tack för att du lade ner så mycket tid på att hitta kläder till mig. Det uppskattar jag. VERKLIGEN! :)

Anneli Stålberg sa...

Häftigt! Hoppas att du hittar, eller syr, en klänning som passar :)
Kram!

Ebba Range sa...

Ser fram mot att se vad det blir för klänning till sist:-)
Fortsatt lycka till!
Kram

Anonym sa...

Titta på KappAhl. Deras Vintage Stories kollektion som såldes i höstas hade klänningar i den stilen. Med lite tur kan några finnas kvar på rean!!

Sofia

Anonym sa...

Det var lite utplockat på hemsidan men här är länken

http://www.kappahl.se/category/estore/artiklar/dam/design_by/vintage_stories/

Lycka till,


Sofia