måndag 16 januari 2012

En utmärkelse till!


Jag blir verkligen så otroligt rörd när jag får en award från någon fin vän i bloggosfären. Jag tror inte många förstår hur otroligt värdefullt och glädjande det här är för mig. Jag har haft en tuff uppväxt med mobbning och annan dynga, och mitt självförtroende och min självkänsla var länge i botten. Riktigt i botten. Men sakta började jag arbeta mig uppåt, och nu börjar jag känna att livet är ganska ljust igen.

Fortfarande är jag väldigt osäker och blyg inför nya situationer och människor, men jag övervinner mina demoner och känner mig glad när jag gjort det. Jag känner det som jag klivit upp ytterligare ett pinnhål och blivit ytterligare ett snäpp starkare och bättre människa. Jag kämpar fortfarande med traumat från barndomen som mobbningen innebar, och det går åt rätt håll.

Just av denna anledning blir jag så fruktansvärt glad när jag får en utmärkelse. Då får jag ett slags "bevis" för att jag faktiskt gör något bra. Jag skriver något som påverkar och som andra gillar. Det får mig att växa och bli lycklig ända in i själens dunklaste vrår.

Tack fina, underbara FRIDA (som för övrigt skrivit den fantastiska boken Charlotte Hassel. Har ni inte läst den - GÖR DET!) för din award till mig. Jag är hedrad, och dina ord till mig i din blogg fick mig faktiskt att bli tårögd. Stort, stort TACK från djupet av mitt hjärta. Här är vad hon skrev:

Nina drömmer, precis som jag, om att bli författare och hon befinner sig just nu där jag befunnit mig under flera år, nämligen i väntans tider. Nina har fått positiv feedback från lektörer och väntar nu bara på att hitta rätt förlag alternativt rätt manus. Nina, ge inte upp, drömmar kan slå in.

6 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Åh, vad kul för dig! Massor av grattis och sug åt dig!!!

Anneli Stålberg sa...

Härligt, grattis!
Kram!

Anonym sa...

Det är alltid roligt att göra någon glad/se någon bli så glad, så ett stort grattis till awarden och fortsatt lycka till med allt skrivande!
Bra där också att du tagit dig igenom många av barndomens tråkigheter och börjar känna att du är den du vill vara!

Sjubarnsmamma sa...

Grattis :-D Vad roligt!

Susanne B sa...

Hej Nina! Och grattis :-) Jag skulle vilja maila dig om en grej, men hittar ingen mailadress här. Skulle du vilja maila mig på info@susanneboll.se?

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Jag suger åt mig allt jag kan. :)

Anneli: Tack! :)
Kram

Helena: Tack så mycket. Jo jag har kämpat mig igenom det värsta nu. Det är jobbigt ännu med vissa saker, men det går framåt. :)

Smulan: Tack så mycket! :)

Susanne: :DDDD Tack för mail!