onsdag 30 januari 2013

Torftig middag

Var på utvecklingssamtal i dotterns skola, och det blev ett riktigt bra samtal med hennes mentor som varade i nästan en timme. Det kändes riktigt bra när jag och hennes pappa gick därifrån. Vi hade mycket att ta upp och det kändes verkligen att han var på vår sida och ville hjälpa oss. Skönt. Nu är det bara upp till bevis att han håller det han lovar också. Ska bli spännande att se.

Eftersom samtalet började sent (17.30) och höll på en timme så var jag hemma först vid sjutiden. Jag var hungrig, men iddes inte göra mat. Vad göra då? Jo, enkla mackor av Finncrisp och avocado med salt och peppar på, plus en kopp te till. Mums.

För att bryta allt det nyttiga så tog jag en glass till efterrätt.

Bra tänkt där.

Not.

(Men gott var det...)


3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

En världens bästa mamma mugg, avocado och glass, inte illa alls! Det är alltid härligt med bra samtal. Kram!

Annika sa...

Kalla det balans.. ;)
Ha en bra dag!
Kram

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Ja visst är det!
Kram

Annika: Bra tänkt där. Den kör jag på. ;)
Kram