söndag 20 januari 2013

Ljuvliga söndag

Idag var jag återigen på Hallwylska museet med systeryster, en kollega till henne och min dotter. Det var ju sista dagen de visade dräkterna från Downton Abbey så det var lika bra att passa på. Dottern hade inte sett dem förut så hon var glad att hinna göra det. Nu hade jag inte sonen med, så det blev lite mer tid att gå och kika på kläderna och bara insupa den underbara atmosfären.
Så underbar miljö...
Vinkällaren på Hallwylska. Vill också ha en vinkällare!
Tänk bara att få dekantera vinet i en så här vacker flaska...!
En till bok kom med därifrån också; en bok om godsaker förr. Inga bilder i den tyvärr, men massor med spännande recept. Bra inför kommande research...
Bok med massor av spännande recept.
Efter Hallwylska gick vi och åt en härlig sallad i Sturegallerian och kollade affärer på Östermalm. Hittade en helt underbar butik där de sålde fantastiskt vackra macarons, teer, marmelader och annat fantastiskt. Ladurée heter den och ligger på Grev Turegatan. Länk HÄR. Tyvärr lite dyrt: 22 kr för en macaron (!) så det fick vara. Men fantastiskt vacker butik.
Cesarsallad som var så mäktig att jag inte orkade äta upp hela!

Dottern shoppade lite på HM och jag köpte lite nytt te på NK som vi drack för en stund sedan. "Östermalmsblandning" tror jag den hette. Gott var det i alla fall.

Dessutom var vädret helt underbart ute. Hoppas ni haft en härlig helg alla. Nu börjar arbetsveckan igen och min bloggaktivitet kommer åter att bli lite låg.

KRAM!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att få se bilder eftersom jag inte varit där. Smaklökarna fick sitt också, av bilden på den goda salladen.
Ha en toppenvecka!

Joanna Björkqvist sa...

Det ser ut att vara ett fint ställe! och vinkällaren ska vi inte tala om - jag vill också ha en sån!

Kram!