lördag 5 januari 2013

Slipping through my fingers

Har just sett Mamma Mia på tv, och den filmen är en underbar må-bra film som verkligen får mig att må just BRA! Jag älskar musiken i filmen. Fullkomligt ÄLSKAR, och jag minns när jag såg musikalen på Cirkus i Stockholm. Just den dagen var det en liten extra grej. De skulle sätta upp musikalen i Ryssland, så de ryska artisterna presenterades av självaste Björn och Benny. Ett häftigt minne.

En annan sak som är underbart med filmen är att se min husgud Colin. No further comments.

Den härligaste scenen i filmen är när mamman gör i ordning dottern till bröllopet och sjunger "Slipping through my fingers". Jag grinar som en jag-vet-inte-vad när jag ser den och hör låten. Den är så känslosam och texten är så himla vacker. Jag brukar också tänka på min dotter när hon var liten och gick till skolan med väskan i handen. Nu är hon inte så liten längre och jag känner mig så träffad av texten. Därför får den mig att gråta som ett barn. Varje gång. Även idag (passade på när maken var i köket och hämtade efterrätten).

Till dig goaste gumman! Den finaste dotter en mamma kan ha! 

Inga kommentarer: