onsdag 16 februari 2011

Jag är en aning stressad...


Imorgon ska jag lämna in min projektplan för uppsatsen. Den ska vara på 4-5 sidor och jag ska beskriva lite om vad uppsatsen ska handla om, lite om olika sätt att insamla data (intervjuer, enkäter osv) och så ska vi skriva om vad som finns forskat tidigare om just det området vi ska skriva. Vi ska läsa 2-3 artiklar och skriva om dem.

Ligger jag i fas med uppgiften? Nope! Far from. Har skrivit 2 sidor och håller på som bäst att skriva om artiklarna. Sedan ska jag läsa på lite om datainsamling och skriva något fyndigt om det. Slutligen en diskussion om varför jag väljer just den metod jag ska välja... Gaaaahhh!!

Den ska lämnas in imorgon kl 12. Jag kommer att få stressa som tusan!

Hej stressmage! Tur jag ska ta ett glas vin ikväll. Lill-lördag ju! :)

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Lycka till, jag tror du är typen som levererar bäst under press!

Anonym sa...

Jag brukar också ta ett glas vin oh då kan jag skriva vad som helst haha

Cattis sa...

Alla vi (vår uppsatsplan skulle presenteras i måndags) som är i vår grupp hade inte vår frågeställning klar för oss. Vi fick hjälp med att göra den mindre så att vår frågeställning inte var föööör stor. Jag vet hur det känns för dig och jag vet ju inte vad din skola kräver, men min skola krävde inte så mycket när det gällde uppsatsplanen. Lärarna menade att i detta skedet är allt virrvarr i skallen och det är just så som det ska vara vid denna tidpunkt i arbete.

Vet ej om mina tankar hjälper något, men lycka till, och du vet ju att

Vi fixar detta, heja oss

kramkram

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Tack! Jo, jag är nog så faktiskt. Jag bara skjuter och skjuter på saker, men sen när det väl gäller, då blir det fart i fingrarna! :)

Malin: Ja, man blir så kreativ då. ;)))

Cattis: Stockholms universitet kräver oerhört mycket av oss. Vi ska ha en färdig projektplan klar om några timmar (hjälp) där man ska beskriva varför man väljer just det här ämnet, beskriva olika metoder för datainsamling, kolla vad som finns forskat redan på det här området och berätta om 2-3 artiklar... Det här ingår i kursen vetenskaplig metodik som vi läser parallellt, men den ska ju liksom knytas ihop med uppsatsen. Gaaahh!

Ni verkar ha tur som har lite mindre krav och att ni får arbeta i par om ni vill. Jag hade verkligen önskat att jag fick jobba med någon just nu...

Kramkram!!!